Villkor & info
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av WCKD
WCKD AB
Box 4059
13104 NACKA
ORG. NR 559296-9561
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Vi erbjuder följande betalsätt:
Klarna
Swish kommer inom snart.
Ange ordernumret som meddelande vid betalning.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Leveranser och returer
Vi erbjuder följande leveransmetoder:
Postnord Varubrev 39 Kr
Postnord Varubrev levereras direkt hem i din postlåda. I det fall Varubrevet skulle vara för stort för din
postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar
ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp
till 2 kg.
Under rådande omständigheter kan vissa försändelser bli försenade då det är hög press hos Postnord och vi hoppas ni har överseende kring detta och att vi gör allt för att ni skall få er beställning så fort som möjligt.
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 3-5 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Returer
Kontakta oss innan ni skickar tillbaka något då ni får ett returnummer av vår kundtjänst.
Retur och byten sker på din egen bekostnad. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer skickas till:
Ej uthämtad packet/brev
Försändelser som levereras till ett postombud p.g.a att man inte varit hemma eller liknande kan hämtas med hjälp av SMS-avisering och legitimation. Ett ombud tillhandahåller paketet i 14 dagar, innan det skickas i retur till oss.
För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 195 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader.
Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan i retur med ovanstående avdrag vid ej upphämtade leveranser.
Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (GDPR) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.